3 Kasım 2015 Salı

Secim - 2015 Degerlendirmesi

Aslinda siyasi konulara ne kadar girmek istemesemde her seferinde bir guc beni yazmaya itiyor. Politika insanin enerjisini asagi cekiyor. Bu yuzden kendimi uzak tutmam gerektigini biliyorum. Ama o kadar cok mail ve soru geliyor ki, bir sekilde yazmam gerektigi kanisina variyorum. Inanin siyasetten, televizyondan, dizilerden ve haberlerden uzak durunca, mukkemmel oluyorsunuz. Kendinizi yeniden kesfediyorsunuz.

Bu yazimi secim sonuclarina ayirdim. Endiseli insanlarin kalbine bir damla su serpmek ve umudunuzu kaybetmeyin demek icin. Cunku; ilerde olacaklar, bugun aglayanlari guldurecektir. On uc yil idare ettiniz, biraz daha bekleyin. Artik dalgalara karsi savasmak yerine, kendinizi suyun akisina birakin. Ilahi duzen gerekeni gerekli zamanda yapacaktir. Buna inanin ve guvenin. Zor gunler bitmedi daha, hazirlikli olun ama sonunda gulenler siz olacaksiniz. Unutmayin karanlikta encok kalanlar, isigi en cabuk arayacak olanlardir. Iki mavi gozun takibindesiniz. Onun zamani yaklasiyor..Uzulmeyin..Sabirli olun. 'Her serde bir hayir vardir' sozune siginin.



Secimden once bana gelen vizyonu yazmistim. Yuzde on hileyle ekleme yapilacagi uyarisinda bulunmustum. Bu oylar hdp ve mhp den belli oranda kesilerek yapildi. Disardan ysknin sistemine bagli paralel bir ysk olusturuldu. Bunu aciga cikarmak icin ysk nin bagimsiz olmasi gerekir. Bu da mumkun olmadigi icin birsey yapilamaz artik...Simdi gelelim sonuclara...

Bugun Turkiye'de olanlari anlamak icin; 1938'de Ataturk'un olumune kadar gitmek lazim. O olunce, emperyalistler usustu Inonu ve ahalisinin ustune. Inonu donemi ulkede oynanacak oyunlar icin bir kapi oldu. Giris Inonu ile yapildi ve devami, Menderes ile geldi. Evren ve 80 darbesiyle Ataturk'un getirdigi sistem tamamen bitirildi ve darbe anayasasi ile ulke donusturulerek bugunku tohumlar ekildi. Bu ekim asker eliyle yapildi. Yani hainler aslinda ordunun icindeydi. Hala da icinde. Su an olan, o donem asker eliyle ekilen tohumlarin bicilmesidir. Su safhada akpyi, mhpyi, chp yada hdp'yi suclamayin. Ne bekliyorsunuz ki? Seksen darbesinde olanlari iyi bilmezseniz bugunleri asla anlayamazsiniz. Olmasi gereken olmustur aslinda. Lutfen birbirinizi suclayip, kin ve nefretle bolunmeyin.

Bahceli'nin Mhp'yi frenlemek icin partinin basina getirilmesi, Kilicdaroglu'nun, Chp'yi hdp'lilestirmek icin partinin basina getirilmesi, Imrali canisinin ulkeye getirtilip, pkkya hdp ile siyasi statu verilmesi, akp'nin Fransa'da bir grup musluman gorunumlu yahudiye kurdultmasi ve para dagittirilarak oy toplatilmasi..hepsi de ayni projenin parcasidir. Lutfen 13 yildir olanlara aldanip, gercek resmin bir kosesine takilip kalmayin. Geriye gidin ve resme uzaktan bakin. Gercegi gorun. Ingilizce biliyorsaniz yurtdisinda satilan bazi siyasi kitaplari alip okuyun. Adamlar bugunleri adim adim planlamislar ve birde yazmislar kitaplarinda.1940'lardan beri Turkiye'yi milli bir hukumet yonetmiyor zaten. Basa gelecekleri de ne yapacaklarini da ayni dis gucler planliyor. Siz ayni ailenin farkli bireylerinin farkli partilerin basinda oldugunda fikirlerinin degistigini sanarsiniz ama aslinda o bir kandirmacadir. basa kim gelirse gelsin; size kasikla verir, sahibine kepceyle. Isin kurali budur.

Bu yuzden de bugune takilip kalmayin. Gecmisi iyi ogrenin. Bu ulkede degisim olacaksa kokten olmali. Zaten ulkedeki her kurum cokmus durumda. Bundan kotu daha neler olabilir ki..adam zaten baskanlik yapiyor. Herseye o karar veriyor ve tum sisteme hakim. Iki yildir baskanlik sistemini uyguluyor ve millete, avunmasi icin icin sahte bir basbakan gosteriyor. Durumun vahimiyetini anlamaniz icin anayasaya baskanlik sistemi diye yazilmasi mi gerekli? Baskanlik uygulamada zaten.

Su kosullarda bence Akp'nin basta olmasi daha iyi. Cokus ne kadar cabuk olursa, yenisini kurmak o kadar cabuk olur. Muhalefet partileri, bundan sonra olacaklar karsisinda; aslinda basta olmadiklari icin sevinecekler. Cunku onuc yilda ulkenin getirildigi yer; karanlik bir tunelin ortasidir. Bu karanlik tunelden cikip isiga kavusmamiz icin daha zaman var. Birakalim karanlikla yurumeyi secenler, karanlikta yurusunler. Muhalif olanlar zaten yillardir karanlikta. Onlar aliskin. Bundan sonrasi Akp'ye oy veren yuzde 35'lik kesimin karanlik gunleridir. Onlari sorunlariyla yuzlesmeleri icin basbasa birakalim ve kenara cekilip izlemede kalalim. Lutfen uzulmeyin, hayal kirikligina kapilmayin, hayata kusmeyin. Sadece beklemede kalin ve size zarar getirecek davranislardan kacinin. Ilerde anlayacaksiniz ne demek istedigimi.

Peki neler olacak bu karanlik tunelin geriya kalan bolumunde?

Once guc zehirlenmesi yasayan Akp'liler birbirine girecekler ve guc paylasimi konusunda bir gizli savas cikacak parti icinde. Disariya mutlu bir tablo gosterebilirler, aldanmayin. Kapali kapilar ardinda birbirlerini bogazlayacaklar ve satislar baslayacak. Sirlar sacilacak ortaliga. Hemde icerden. Bastaki, en ummadigi kisilerce ihanete ugrayacak.

Cunku; onlarca defa yazdim. Irak ve Suriye'de olanlarin tek amaci Turkiye'yi bolmek ve uclu bir alanda kurt devleti kurmaktir. (Eger ulke kurulsun; o kurtler birden bire kurt degil, aslinda yahudi olduklarini hatirlayacaklar..) En acisida, akp bir buna soz verdigi icin hala basta. Bir de Israilin Mescid-i Aksayi yikip Suleyman tapinagini insa etmesi icin hala basta..Musluman frenlemesi lazim cunku..Bakmayin bagirip cagirdigina..onlar aslinda gonulde birler. Goreceksiniz bunu..2018'e kadar o tapinagin bitmis olmasi lazim. Tunel icinde insaat calismalarinin basladigini gordum. Buyuk hendekler kazilmisti. Filistinliler ya kacacak ya surulecektir. Ayni Suriye'de oldugu gibi multeci gocu olabilir.

Yuzlesilecek diger bir sorun ise ulkenin borc batagina bilincli olarak sokulmasidir. Su an ulke borcla ayakta durmaya calisiyor. Uretmeden tuketen bir ulke haline geldik. Bu sahte tablo birden patlak verecek ve encok akpnin kendi secmeni sorun yasayacak. Ama onlar buna gonullu olmuslardi ya, o yuzden siz izlemede kalmaya devam edin...Akista kalin..Ommmmm

Gelelim pkk-akp ortakligina. Iliskileri aciga cikacak. Birlikte hareket ettikleri anlasilacak. Buna kendi secmenide artik inanacak. Sonrasinda verilen sozler tutulamayacagi icin iki karanlik taraf, karanlikta birbirini yok etmeye calisacak..( Verilen sozler: Baskanlik karsiligina ocalana ozgurluk ve belediyelere ozerklik duzenlemesiyle, ozerklik ilani) Isin ilginc yani ise, her ikiside ayni guclerce yonetiliyor. Kardes piyon bunlar. Eger zzerklik surecinde, akp orduyla hareket ederse, pkk, yanina barzani ve pydyi alarak son vurusu yapabilir. Su an buna hazirlik icin Kobanide, dis guclerce silah yardimi yapiliyor. Hazirlik bitince gorun neler olacak. Once irak sonra Suriye sinirinda kurt devleti kurdurtulacak. Ardindan da bu iki guc birlestirilip Turkiye'nin dogusunu bolmek icin icerden ve disardan taarruza gecilecek. Eger akp, ordu ile hareket etmeyip dis guclere ve pkkye verdigi sozleri tutmak isterse o zaman yine ulke olarak top yekun savas hali var. Kisacasi onumuz... Merhaba Suriye...

Savas olacagi vizyonunu yazmistim zaten ama zaman veremiyorum. Cunku diger boyutlardan bilgi akisi oldugunda gecmis veya gelecek yoktur. Zaman yoktur. 'An' da yasam vardir. Bekleyip gormek lazim....

Su sartlarda gelinen noktayi kabullenip, sevgiyle kendi yasamlarimiza odaklanmak gerek. Cunku birseyi degistiremiyorsak kabul etmek lazim. Ne kadar cabuk kabullenirsek, o kadar cabuk geciyor.Yillardir bunlarin yapmis oldugu her carpikligi, yolsuzlugu, hirsizliklari, anti demokratik davranislarini onlara oy verenlere anlattiniz ama bir turlu inandiramadiniz. Cunku onlara oy verenlerin yapisini unuttunuz. Onlar oyle bir kitle ki, kendisine ne soylenirse soylensin; gozuyle gormedigi surece, yasayarak anlamadigi surece inanmiyor. Ancak kendi aci cekecek ve bizzat cani yanacak ki gercegi gorsun. Iste benim gordugum budur su an. Bu olacak. Muhalif olan herkes, kenara cekilsin artik. Kimseyle tartismaya, olanlari anlatmaya gerek yok artik. Cunku zaman onlarin anlama ve idrak etme zamanidir. Sizin zamaniniz kapandi artik. Bilincleriniz acildi, uyanisiniz tamamlandi. Bundan sonrasi onlarin uyanis zamanidir. Arkadan gelip, sizlerle ayni konuma girecekler yavas yavas..Ama iyi ama kotu..Hepsi iliklerine kadar anlayacak ve gorecek gercegi..Birakin tadini cikarsinlar.

Bu arada lider degisiklikleri bekliyorum. Bakmayin secim sonrasi hemen istifa etmemelerine. Olay yeni oldugu icin gururlarina yediremiyorlar. Bir sure muhalif partilerde yenilenme ve lider degisiklikleri var. Baskanlik denemesi olacaktir ama....yedirmezler oyle..

Sonuc olarak diyorum ki; Baskanlik sancisi, Suriye ve irak'ta kurt devleti kurulmasi sancisi, Belediyelere ozerklik adi altinda icerde kurt devleti kurmaya hazirlik sancisi, Ocalana ozgurluk sancisi, ekonomik sorunlar, bankalarin iflasi, ozgur medyaya mudahele, egitimin bitirilmesi, Rusya ile savas sancisi ulke halkini bekleyen sorunlar olacaktir.

Bunlar guzel gunlerimiz..action baslamadan tadini cikaralim. Soguk bir kis var onumuzde..hele onu depremsiz atlatirsak.. bahara devam ederiz yine..

Sevgiyle
Aasmaestefan@gmail.com


24 yorum:

Selam ...
Uzun süredir buralarda yoktum,bahsettiğin gibi "mutlu" olabilmek adına tüm iletişim ağlarından bir süreliğine feragat ettim.Malum ilgimi ve enerjimi sarfetmem gereken bi kızım var...ki,bu ülkede ne kadar 3 maymun oynanabilinirse onu oynamaya uğraştım bir süre.Seçime 3 gün kala bloğuna girip baktım yapılacak seçim hakkındaki yorumunla gerçekler dan diye beynime çarptı ve inan sonuca 1 kasım gecesi hiç şaşırmadım...Bu kadar net öngörülerin için hem hayranım sana hemde pes diyorum...
Şuan birşeyler dürttü beni ve bloğunu açıp bakasım geldi.Müthiş bir yazı paylaşmışsın yine eline sağlık..Aklın yolu bir derler ben,seçim akşamı çıkan tablo doğrultusunda aynen şunları dedim arkadaşlarıma ve eşime "şimdiye kadar biz üzüldük ancak bundan sonra onlar üzülecek çünkü ben muhalefet havlusunu bırakıyorum ve kenara çekiliyorum" diye...neye istinaden dedim bilmiyorum ancak hislerim bunlardı,aslında pes etmek değil köşeye çekilmekti anlatmak istediğim aynen senin ifade ettiğin gibi işte...Bazen hislerim kuvvetlenir benim hatta öleceğim günü bileceğim derim bu büyük çıkışın büyük çöküşü olacak biliyorum içimden bir ses bunu söylüyor ve yine şunu bende savunuyorum iktidar seçmeni sabit fikirli,olayları araştırarak değil ucu dokunup yaşamsal tecrübeyle anlayacak yapıda bir kitle malesef...Bu kez hep beraber yanacağız ancak tek farkla ,onların canı çok yanacak bizimse acıya tecrubemiz var :))

Sağlıcakla kal güzel insan,seni seviyorum çünkü hep güzel enerji alıyorum senden yine aynı şeyi söylüyorum iyiki keşfetmişim sayfanı...

Ongorulerinin hepsine katiliyorum. Cok iyi analiz etmissin. Bazen biz konusuruz ama o konusan biz degiliz. Oyle anlarda konusan bizim ozumuzdur. Maalesef insanoglu o ani, ya cok sevdiginde yada cok uzuldugunde tadabiliyor.. isterimki sen cok sevdigin anlarda ozunle birles..sevgiyle

Canım Estefan'ım yazdıkların içime su serpti aynen bende bu yazdıkların içime doğmuştu ve direnmek yerine kabullenmek razı gelmek. Yapacak bir şey yok elimizden geleni yaptık ve karşılığını artık ilahe adalete teslim ettim. İki gözün takibinde olmamız gerçekten içimi dahada rahatlattı.
Teşekkür ederim paylaşımın için.
Bir gün gelecek herşeyden bağımsız yürek sesini duyan, insanını koruyan sahip çıkacak bir lider çıkacak benim ümidim var. Güzel günlere ilahi zamanlamayla göreceğiz :)
Sevgiler saygılar o değerli çift mavi gözede saygılarimiz sonsuz....

Tesekkur ederim canim. Gonullerimiz, umitlerimiz ve hayallerimiz bir. Bu olanlar, hepimize birseyler ogretecektir. Orasi kesin.

AYNI FIKIRDEYIM.SADECE UYANIK KALIP BEKLIYELIM VE ÖRGUTLENELIM.MAVI GÖZLU BIZI IZLIYOR.ORDUSUNU KURMAMIZI BEKLIYOR.

bende mavi gözlüyüm ,şu durumda merak etmeyin ..her şeyi hallederim

Aasma Hanım kasım 2002 seçimlerinden önce bir rüya görmüştüm. Rüyamda Atatürk'ü görmüştüm, üzerinde siyah pardesüsü vardı başını öne eğmiş ve çok düşünceli görünüyordu. Yanına yaklaştım, "paşam bir sıkıntınız mı var? Düşünceli görünüyorsunuz."dedim. Bana gözlerinin içine bakarak şöyle cevap verdi: iktidara öyle bir parti geliyor ki, bütün emeklerimize yaptıklarımıza kast edecek, uzun sürede iktidarda kalacaklar. Ya öbür partiler? dedim. "Onların hepsi baraj altında kalıyor DSP ANAP tarih, MHP etkisiz sadece CHP muhalefet" diye cevap verdi ki o zamanda DSP MHP ANAP vardı sizin de bildiğiniz üzere. Sonunda ne olacak dediğimde ise bana cevap vermemişti. O zaman ruyamı anlattığımda bana gülmüşlerdi çok fazla siyaset takip ediyorsun diye. Korkmaktan ziyade endişeliyiz Aasma Hanım, Dünyada birinci sınıf bir ülkemiz olsun istiyoruz, ama o partinin seçmenine laf anlatamadık, anlatamıyoruz ülkücüler onlara hep destek tam destek havasında sözde kürt partisinin ise ne olduğu zaten belli ne yapalım içimiz içimize sığmıyor fakat çaresiz kalmak mücadeleci ruhları dünyayı tek başına sırtında taşımaktan daha çok ezip, yoruyor Aasma Hanım.

onur bey ruyaniz cok etkiledi beni. Gordugunuz sey gercekten dogru cikti. sonunda basini egip cevaplamamasida uzucu.. ama ben herseye ragmen Nutuk'u , genclige hitabeyi ve Bursa Nutkunu okuyun derim. Orda o kadar cok kehanet ve mesaj varki. Butun bunun sonucunda Cumhuriyetin ilelebet surecegini soylemesi de tesaduf degildir. O herseyi biliyordu zaten. Bu dunyayi terketmis olabilir beden olarak ama tuh olarak milyonlarca gencte geri dondu. Onlara guveniyordu hep.

Aasma Hanım tavsiyeniz için çok çok teşekkür ederim, nutuk kitabını zaten okumuştum, hitabe ve Bursa nutkunu siz deyince yeniden okudum. :D Kusura bakmaz iseniz sizinle bir ruyamı daha paylaşmak istiyorum. Bu rüyayı Suriye savaşı ilk başladığı sıralarda görmüştüm. Rüyamda Şam şehrindeyim etrafımda bir sürü askerler var, ben de askerim ve tepeden tırnağa silahlıyız. Şiddetli bir çatışma yaşanıyor, Biz (benim mensubu olduğum ordu) Esad'ın sarayına taarruz halindeyiz. Çarpışarak saraya kadar ilerliyoruz ve en son Esad ın makam odasını kırıp içeri dalıyoruz. Esad ise o esnada çalışma masasında oturmuş bekliyordu. Biz makam odasına girince iki adet çöl kamuflajlı, tam teşkilatlı amerikan askeri Esad a kelepçe takıp, iki koluna girip götürüyorlar. Esad ın o kelepçeli başı önde hali(ister ruya ister gerçek kimsenin üzülmesine dayanamam)beni çok etkiliyor ve silahımın namlusunu yere indirip sessiz sessiz ağlıyorum. Benim içinde olduğum ordu TSK mıydı yoksa amerikan mıydı hatırlamıyorum fakat üniformalarımız yeşildi. Bu rüyanın ardından Rusya ya ait dört motorlu büyük uçaklar ve savaş uçakları sıralar halinde Gaziantep sınırından Türkiye ye giriyorlardı. Putin ise hakim bir tepeden uçakları ve Türkiye sınırını suratında hınzırca bir gülümseme ile izliyordu. Ben ise kafamda Türkiye nin haksız olduğu bu nedenle karşı çıkmasak mı ama olmaz öyle şey kanımızın son damlasına kadar ülkemizi savunacağız tartışmasını yaşıyorum.( ne alaka ise) Ben bu rüyayı gördüğümde film ve oyunlardan etkilendiğimi düşünerek es geçmiş ve unutmuştum, üstelik Esad var gücü ile direniyordu ki hala direniyor. Fakat Rusya Suriye ye gelince ve son günlerde çatışma lafı dillendirilince rüyayı birden hatırladım. Kusura bakmayın vaktinizi çaldım, size sevgi ve saygılarımı sunarım. İyi günler dilerim.

Tesadüfen sizin sayfanızı gördüm ve okudum bir çok konuda güzel tespitleriniz var katılıyorum ama mavi gözlerin izlmesi konusu pek mantıklı gelmedi veya ben bunu tam olarak anlayamadım biraz daha açıklama yaparsanız memnun olurum saygılar

Ruya degil film gibi..umarim gercek olmaz. Cunku ruyada olanlar hosuma gitmedi. sizin ruyada gordugunuz sey, bir cok kehanet ve hadislerde gecen ucuncu dunya savasi ile ilgili bilgilere cok benziyor. Acaba onlardanmi etkilendiniz? dileyelimde gercek olmasin..amac tabiki birilerinin amaci bu..bunun icin calisiyirlar.

perdenin diger yarafindan, manadan ,gelismeelri izliyor ve buna yonelik calismalar var. 1919 da bu calismalar genclerde urun verecek. Uyandirilmaya baslandilar. onun icin bir cift mavi gozun takibindeyiz dedim. Burdan gidenler yok olmuyor, aslinda mucadele diger boyutlardan da devam ediyior manasinda. Biraz zaman alacak ama onun cizgisine geri donukecektir. ongorum bu..ve oyledir

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Ruya inanilamaz. Yorum yapmaya bile gerek yok. Hersey ortada. uc cocuk uzerinde biraz calismamiz lazim. Ne olabilir diye. Acaba muhalefet liderlerimi yoksa baska birsey mi? ama malum sahis hala korku icinde..geceelri uyuyamiyor. Korkunun ecele faydasi yok.

Bu yorum yazar tarafından silindi.

evet dogan yeni cocuklar onu bitirecek tabiki. orasi malum..onlar hepimizi bitirecek yeni bir cag acacak. ama burde ben sunu dusunuyorum. manada dogum mu acaba. ekim gibi doganlar oldu manada. yani uyanis oldu. onlardan uc kisimi acaba.. ona takildim ben.

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Yardima geliyor diye sanilan gemiler, aslinda ileride kalici olacak isgalin ve bolunmenin ayak sesleridir.

YA bu secim oldu ama ben bu hukumetin omrunu uzun gormuyorum. Birseyler olacak bir sene icinde yine. Ya yeni bir secim olur yada bir hukumet dusme olayi olabilir. B iliyorum imkansiz gibi gorunuyor ama oyle hissediyorum. Bakalim gorecegiz..

Bu yorum yazar tarafından silindi.

ucuncu goz ekranindan izlemissin, tv izler gibi gosterilmis. Bu sene cok onemli Turkiye icin.sonunda rusya abd iran ve suriye anlasip turkiye ye dort bir yandan kusatma olursa hic sasmam.

BENDE 7 HAZİRAN SONRASI GÖRDÜĞÜM BİR RÜYAYI PAYLAŞMAK İSTİYORUM .RECEP TAYYİP ERDOĞANA CHPYE HÜKÜMET KURMA GÖREVİ VERECEKMİSİN DİYE SORDUM .ÜLKENİN GELECEĞİ İÇİN VERMEYECEĞİNİ SÖYLEDİ.BURDAKİ MANA NE OLABİLİR.ŞAHSEN BEN SÖYLE YORUMLUYORUM.ÜLKE KARIŞACAK VE AKP BAŞTA OLDUĞU İÇİN HESABI ONA KESECEKLER.CHP OLSAYDI CHP YOK OLUP GİDECEKTİ.BU SEFER AKPYIKILIP GİDECEK

o ulke darken kendini kasdetmistir :)
Koalisyon yapmayacaklari 8 haziran gecesi belirlendi. DIs kaynakli yardimla programa parallel bir sistemle kazanmalari sozu verildi yoksa cesaret edip yeni secime girmezdi. Zaten koalisyon olsaydi bile bozarlardi. Cunku muhalefet koalisyonu, suriyeye girisleri kapatir ve teroristlere destegi keserdiler. iside destek gitmezdi. bu durumda bu emperyalistler icin cok kotu bur sonuc olurdu. O yuzden canla basla sistemi hazirladilar ve secimi kazandirdilar. Cunku bunlarin basta kalmasi hem bolunme hem isid destegi icin gerekliydi. Su asamada bende ayni fikirdeyim, muhalefetin basta olmamasi bir sans yoksa akpnin 13 yillik pisliklerini muhaletefe mal ederlerdi. Herkes kendi pisliginde bogulmali bence...ve evet gidiciler ama normal bir gidis olmaz bundan sonra.. ne ekerseniz onu bicersiniz. ilahi system.

Yorum Gönder